16.8 C
София
неделя, април 28, 2024

Юлий Павлов: В предизборната кампания преобладават негативните послания

- Реклама -spot_imgspot_img
- Рекласма -spot_imgspot_img

В предизборната кампания преобладават негативните послания. Кампанията е изтъкана от издигане не на червени линии, а направо на червени зидове кой с кого няма да се коалира, и не отговаря на очакванията на гражданите. Това каза в БНТ „Денят започва“ социологът Юлий Павлов. Той е категоричен, че почти всички кампании са насочени към твърдите ядра и поради тази причина няма голяма надежда да се повиши избирателната активност.

Отбеляза, че икономическите теми тревожат хората, а те много малко присъстват в разговора на кандидатите с избирателите.

Според Павлов пряка намеса на служебния кабинет в предизборната кампания няма. Има упреци от една или друга страна, че той префокусира определени теми. Що се отнася до организацията на изборите – досега не сме чули някакви упреци, каквито имаше преди изборите миналата година.

Социологът Юрий Асланов подчерта, че масовият интерес към тази кампания е слаб. Няма определени силни и оптимистични очаквания за развръзка на политическата криза, макар че хората биха желали да се стигне до някакъв компромис и разбирателство между политическите сили и след изборите да се направи опит за сформиране на редовен кабинет. Към вътрешнополитическата криза, която преживяваме от две-три години, се наслагват няколко външни кризи, които са тежки и сложни – те могат да разрушат социалните баланси, да влошат икономическото положение. Що се отнася до посланията, открои той, политическите сили, участващи в кампанията, ги използват по-скоро за взаимни нападки или за оправдания, но не и за разговор с хората.

Асланов допълни, че тази година делът на колебаещите се за кого да гласуват е съществено по-нисък, отколкото миналата година. Факторът на умора е налице. Преди тези избори се увеличава делът на хората, които очакват отново да не бъде съставено правителство или то да е краткотрайно. Шансовете за съставяне на правителство сега не изглеждат добри и участниците в предизборната борба допълнително предлагат аргументи в тази посока с поведението си и с посланията си.

- Реклама -spot_imgspot_img
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
- Реклама -spot_img
Related news
- Реклама -spot_img