"Един европейски камион - трябва да има отделна линия за него, отделно гише, бърза писта."
Това заяви пред БНР българския евродепутат Андрей Новаков, който е автор на промяна в законодателството, заложена в Регламента за международните транспортни коридори, чието одобрение предстои.
Според промяната проверката на един камион трябва да бъде максимум 1 минута, за да няма "тапи" по границите между държави-членки на Европейския съюз, какъвто е случаят с българо-румънските ГКПП.
"В момента, в който отиде ЕК там и остане 3-4 дни да проверява, ще се види, че опашки няма да има. Докато има проверка. Това означава, че може да се случи", категоричен е евродепутатът.
По думите му "тази ситуация няма да бъде решена нито от българското, нито от румънското правителство". Според него решението "трябва да дойде от Брюксел".
Новаков коментира и и изтеклия минлата седмица доклад за финансовото състояние на страната:
"Задължително е да се вземат мерки, които да внесат стабилност. Не можем да говорим за еврозона при такъв дефицит. Това ще повлече негативни последствия и по отношение на европейските фондове, на европейските програми, които се съфинансират от българските общини."
"Да обложиш онези, които са декларирали печалбата си, които са я изработили, означава, че им казваш – заповядайте в сивия сектор", смята Андрей Новаков.