6% от българите посочват, че основните им източници на новини са онлайн, включително социалните медии, от които най-много у нас се ползва Фейсбук. Като цяло доверието в новините в България е ниско. Това сочи годишният доклад за 2023 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към университета в Оксфорд (Digital News Report).
Повечето медии заемат до голяма степен проевропейски и прозападни позиции през последната година. Но проучванията показват, че общественото мнение е доста балансирано. Докато проучване на Евробарометър от есента на 2022 г. показа, че 74% от всички граждани на ЕС одобряват подкрепата на ЕС за Украйна, в България цифрата е само 48%, поставяйки страната на едно място с Гърция.
Българите изглежда не са склонни да плащат за онлайн новини.
Социалните мрежи за директни съобщения като Viber и Telegram стават все по-популярни, отчасти защото улесняват избягването на законови ограничения или стандартите на общността на Facebook. Например, докато в България е незаконно публикуването на резултати от екзитпол в деня на изборите, изпращането им чрез директни съобщения е разрешено. Но има и много опасения относно ролята на социалните медии – като предпочитана руска среда за влияние – в разпространението на дезинформация в България.